Postaramy się rzeczowo odpowiedzieć na pytanie, czy firma sprzątająca to dobry pomysł na biznes?

Czy zastanawiasz się, co robić w życiu i czym się zająć zawodowo? A może chciałbyś zmienić to, co robiłeś do tej pory? Zobacz co myślimy na ten temat.

Czy firma sprzątająca to dobry pomysł na biznes?

Niewątpliwie jeśli ktoś nie czuje się dobrze w dużych skupiskach ludzi, chciałby pracować blisko domu i jest głodny nowych wyzwań to taka forma działalności jest właśnie dla niego.

czy-firma-sprzątająca-to-dobry-pomysł-na-biznes

Bariery wejścia

Możliwość odniesienia sukcesu w prowadzeniu firmy sprzątającej jest bardziej funkcją własnych predyspozycji, niż trudności związanych z wejściem na rynek. Po pierwsze samo założenie firmy nie sprawia już nikomu w dzisiejszych czasach kłopotu. Najczęściej wybieraną formą zatrudnienia w przypadku wyboru takiego biznesu jest własna działalność gospodarcza. Większość czynności założycielskich wykonuje się przez internet, więc wszystkie formalności można wykonać zdalnie. Po drugie wiele firm tego typu opiera się na osobie właściciela i nie zatrudnia pracowników. Przynajmniej w początkowej fazie rozwoju. Dzięki temu nie ma procedury zatrudniania, weryfikacji i kontroli pracowników, co dla wielu przedsiębiorców stanowi duże obciążenie. Po trzecie ten rodzaj usług nie jest bardzo kapitałochłonny. Małe podmioty nie wymagają inwestycji w drogi i specjalistyczny sprzęt. Wystarczą jedynie inwestycje w dobrze dobrane i sprawdzone urządzenia, które będą służyć przez lata i szybko odrobią poniesione nakłady. O przykładowym zestawie sprzętowym piszemy w dalszej części artykułu.

Potencjalny rynek

Klienci indywidualni

Istnieje wiele powodów, dla których szanse rozwoju dla podmiotu, jakim jest firma sprzątająca przedstawiają się dość optymistycznie. Z biegiem lat rośnie kultura społeczeństwa, co ma swoje przełożenie na wzmożone zainteresowanie użytkowników prywatnych schludnym i czystym otoczeniem. W dodatku wzmacnia się zainteresowanie ekologią, co w dobie rozwoju w tym kierunku branży środków czystości również dobrze rokuje na przyszłość.

Firmy

Oprócz osób indywidualnych niezmiernie ważnym potencjalnym odbiorcą, jakiego może mieć firma oferująca usługi sprzątania są przedsiębiorstwa. Czysto ekonomiczne przesłanki powodują, że zarówno mniejsze firmy, jak i większe przedsiębiorstwa coraz częściej skłaniają się do outsourcingu usług sprzątania. Wynika to z kilku przesłanek:

  1. Natłok spraw do załatwienia powoduje, że firmy nie angażują potencjału swoich pracowników do sprzątania biur, czy pomieszczeń produkcyjnych i magazynowych. Ma to miejsce w szczególności w trudnych czasach spowodowanych epidemią, gdy firmy nie mają nadmiaru pracowników. Ci z konieczności muszą w pierwszej kolejności załatwiać zadania związane z bieżącą działalnością.
  2. Biuro i pomieszczenia firmy są nie tylko miejscem do pracy, ale także wizytówką dla osób z zewnątrz. Dlatego usługi profesjonalnego czyszczenia są dla osób zarządzających bardzo pożądane. Są one skłonne zlecać usługi profesjonalnym firmom, aby mieć gwarancję wykonania prac na satysfakcjonującym poziomie.

  3. Firmy sprzątające są w stanie dopasować ofertę do indywidualnych potrzeb swoich klientów. Daje to zleceniodawcom komfort wykonania prac zgodnie ze ściśle ustalonymi założeniami, na przykład po godzinach. A więc bez negatywnego wpływu na skuteczność działań pracowników w czasie ich pracy.

  4. Firma oferująca usługi sprzątania i współpraca z nią to dla przedsiębiorstw duże ułatwienie działalności. Nie muszą bowiem myśleć o akcesoriach niezbędnych do sprzątania, czy środkach czystości. Jednak przede wszystkim, choć współpraca taka wiąże się z określonymi kosztami, nie muszą zatrudniać własnego personelu sprzątającego. Biorąc bowiem pod uwagę koszty pracy zatrudnienie pracownika, a także nadzór nad nim stanowi dużo większy koszt, niż w przypadku podjęcia współpracy z profesjonalną firmą sprzątającą.   
Hotele

Również obiekty oferujące usługi noclegowe są potencjalnymi rozwojowymi klientami, o jakich powinna zabiegać firma sprzątająca. Hotele, pensjonaty, czy ośrodki wypoczynkowe posiadają tak wiele powierzchni do czyszczenia, że umiejętne zdobycie tego typu klientów jednoznacznie potwierdza pytanie, czy firma sprzątająca to dobry pomysł na biznes. Pod warunkiem jednak, że jest w stanie sprostać potrzebom tego rodzaju obiektów, skupiającym się zarówno na podłogach twardych, jak i wykładzinach dywanowych. 

Jak odnieść sukces?

Oto pytanie, na które niestety nie udzielimy jednoznacznej odpowiedzi, gdyż po prostu jest to niemożliwe. Zasugerujemy jednak pewne czynności, zachowania i zakupy, które szeroko otworzą furtkę do sukcesu, a Twoja firma oferująca usługi sprzątania będzie miała ogromne szanse powodzenia. Dalsze kroki będą już zależeć od woli osiągnięcia sukcesu, a także od ciężkiej pracy.

  1. Pamiętaj, że jesteś swoją własną wizytówką. Zawsze wykonuj swoją pracę na najwyższym poziomie, poświęcając jej tyle czasu, ile tego wymaga.
  2. Nie zapominaj o swoich klientach. To oni roznoszą dobrą opinię o Tobie i Twoich usługach pomiędzy swoimi znajomymi i współpracownikami. Bądź godnym zaufania i zdobądź dobrą renomę. Kontaktuj się ze swoimi klientami po wykonanej usłudze, przypomnij się po jakimś czasie.
  3. Zawsze bądź miły i kompetentny.
  4. Wyspecjalizuj się w czymś. Nie można robić wszystkiego na najwyższym poziomie. Po pierwsze dlatego, że różne usługi wymagają innych maszyn i urządzeń. Nie można mieć wszystkiego. Po drugie różne czynności wymagają innych działań i wiedzy. Nie można robić wszystkiego i wiedzieć wszystkiego. Bądź zatem najlepszy w czymś konkretnym, a nie przeciętny we wszystkim.
  5. Znajdź niszę, a więc taki wycinek działalności, w którym nie ma wielu konkurentów. Nasza propozycja: czyszczenie wykładzin dywanowych na sucho metodą proszkową.
  6. Wyposaż się w sprawdzony sprzęt czyszczący. Unikaj maszyn i urządzeń najtańszych, niewiadomego pochodzenia. Nie zaopatruj się w niesprawdzone środki czystości, bazuj na znanych i renomowanych markach.
  7. Jeśli masz pytania nie wstydź się ich zadawać. Kontaktuj się z tymi, którzy w swoich dziedzinach wiedzą dużo i funkcjonują na rynku od lat. Wybieraj tych, którzy specjalizują się w określonym asortymencie, współpracują z dostawcami od wielu lat i są kompetentni. Unikaj firm, które mają wszystko. W tej branży „mydło i powidło” się nie sprawdza.  

Sprawdzony sprzęt czyszczący

Usługi profesjonalnego czyszczenia wymagają określonych inwestycji. Początek działalności w sektorze usług sprzątania to podstawowe pytanie, jaki sprzęt kupić, aby służył przez lata i szybko odrobił poniesione nakłady. Bazę muszą stanowić rzeczy niezbędne przy każdej usłudze, jak mopy, szczotki, wózki do sprzątania itp. Ważne są także rękawice ochronne, czy ubranie robocze. O Twojej specjalizacji będzie jednak świadczył sprzęt, którego nie ma każdy, kto świadczy podobne usługi. To właśnie on wpłynie na Twoją przewagę konkurencyjną i możliwość wykonania specjalistycznych usług w sposób profesjonalny.

W przypadku, gdybyś podążył za naszą sugestią specjalizacji i zdecydował, że Twoją niszą może być czyszczenie wykładzin dywanowych na sucho metodą proszkową, naszą rekomendacją na początek działalności byłyby:

Już wkrótce powyższe zestawy będą oferowane w specjalnych cenach w ramach wielkiej promocji „Przygotuj się na jesień 2020”. Pierwszego epizodu szukajcie już w poniedziałek 17.08.2020 na stronach https://www.facebook.com/carpetcleanerwpolsce/ oraz http://www.carpet-cleaner.pl/.

Kategorie: Środki czyszczące

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *